userad75
Boks reklamowy

Tatry: Elektriczką z Zakopanego na Słowację? Wraca pomysł budowy tunelu pod Tatrami

Na konferencji dotyczącej rozwoju turystyki po obu stronach Tatr, naukowcy z Akademii Górniczo – Hutniczej i Politechniki Krakowskiej przedstawili projekt budowy tunelu pod Tatrami i połączenia elektriczką (ze słow. tramwaj) Zakopanego z Tatrami Wysokimi. 

Pomysł naukowców zakłada przedłużenie trasy słowackiej kolejki kursującej z Popradu i Tatrzańskiej Łomnicy do Szczyrbskiego Jeziora oraz budowę stacji w Kuźnicach. Trasa elektriczki dalej miałaby prowadzić aż do dworca PKP. Inwestycja miałaby na celu rozwój turystyki tatrzańskiej i budowę szybkiego połączenia między Polską a Słowacją. Czas przejazdu od dworca kolejowego w Zakopanem do Szczyrbskiego Jeziora (23 km) wyniósłby zaledwie 22 minuty!

Trzeba podkreślić, że są to jedynie plany. Realizacji koncepcji przeciwni są ekolodzy, którzy podkreślają, iż budowa tej inwestycji negatywnie wpłynie na tatrzańską przyrodę.

Tatrzańskie Koleje Elektryczne (TEŽ) to dwie linie kolejowe łącząca ze sobą realizujące połączenia u podnóża Tatr Wysokich. Pierwsza z nich liczy 29,110 km i kursuje na trasie Poprad – Stary Smokowiec – Szczyrbskie Jezioro. Druga zaś, krótsza - o długości 5,983 km,realizuje połączenia na linii Stary Smokowiec – Tatrzańska Łomnica.

Elektriczka - trasaAktualna trasa elektriczki (fot. Honza Groh)


2018-05-11 10:55 384 elektriczka, Tatrzańskie Koleje Elektryczne, Zakopane, Kuźnice, Tatry, Tatry Wysokie, Szczyrbskie Jezioro, Poprad, Stary Smokowiec, Tatrzańska Łomnica, pociąg, komunikacja, tramwaj.

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie niewidoczny