userad89
Boks reklamowy

Kodeks reklamowy, sporty alpejskie a miejska kasa

Szacuje się, że wpływy z reklam tylko z obiektów usytuowanych na nowotarskim Rynku i przy Zakopiance wzrosną od 320 tys. do 415 tys. zł rocznie, kiedy miasto na bazie ustawy krajobrazowej ustanowi lokalne prawo na bazie kodeksu reklamowego. 

Kodeks reklamowy, który właśnie decyzją rady miasta został zaakceptowany na ostatnim posiedzeniu rady budzi kontrowersje wśród wielu osób. Przemówiła jednak chęć powiększenia wpływów do miejskiej kasy. U jednych wątpliwości budził fakt zaskarżenia ustawy krajobrazowej do Trybunału Konstytucyjnego i fakt, że jeśli zapisy - a w tym kodeks reklamowy - zostaną obalone miasto będzie musiało wypłacić gigantyczne odszkodowania tym, którzy w wyniku wprowadzenia prawa miejscowego (kodeks reklamowy) utracą zyski, stracą reklamy, albo poniosą koszty dostosowania się do wymogów.

Argumentem ostatecznym radnego Leszka Pustówki przemawiającym za uchwaleniem prawa miejscowego była teza: - Jeśli mamy ambicje być miastem sportów alpejskich to kodeks reklamowy musi być. Argument mocno ryzykowny w mieście, w którym najwyższy gorczański szczyt (Turbacz) mierzy sobie 1315 m.n.p.m wobec alpejskich szczytów (4810 m n.p.m).

Wydaje się też, że w tym momencie nikt nie zrozumiał sarkazmu wypływającego ze słów radnego Grzegorza Grzegorczyka, który powiedział o działaniach rady:
- Zablokowaliśmy Zakopiankę, a teraz zablokujemy reklamy w mieście. To nie wiem czy bardziej pomagamy, czy szkodzimy, kiedy wprowadzamy kodeks reklamowy, który może zabronić reklamowania czegokolwiek w całych częściach miasta.

Ostatecznie kodeks reklamowy stał się faktem. Na pocieszenie wszystkim agencjom outdoorowym w mieście przewodniczący rady Janusz Tarnowski powiedział:
- Zobaczymy, co przygotują służby burmistrza. Jeśli nie spełni to naszych oczekiwań to odrzucimy. 

Przekonania, że uchwała rady i przystąpienie do ustawy krajobrazowej ma charakter intencyjny, ale dający podstawy do wdrożenia kodeksu reklamowego jako oręża ładu w przestrzeni miejskiej nie były w stanie zmącić żadne głosy zdrowego rozsądku, który większość władz samorządowych powstrzymuje przed strzelaniem w reklamodawców i firmy reklamowe jasny zapis, który jak miecz Damoklesa gwarantuje ścięcie budżetów o ewentualne odszkodowania, kiedy Trybunał Konstytucyjny uznałby ustawę krajobrazową za godzącą w ustawę zasadniczą RP.

Urszula Starzyk
www.mojserwis.blogspot.com





Zobacz ofertę sklepu z akcesorimi i odzieżą turystyczną SZLAK.CO



2016-07-01 13:24 428 kodeks reklamowy, ustawa krajobrazowa, turbacz, Nowy Targ, reklamy, Gorce

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie niewidoczny

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67

Warning: A non-numeric value encountered in /twoje-podhale.pl/modules/Site/Class/Seo.php on line 67